[ACTICLE] - Rýchlosť hardwaru sux! -Stynger/Peon- (14.1..1998) |
[umag main] |
Už ma štve to
ustavičné zvyšovanie rýchlosti hardwaru! Najkritizovanejšia vec na PC scéne už dohnala k zúrivosti aj mňa. Po tom, čo nastúpil na trh grafický akcelerátor 3dfx som dúfal, že táto vec neprenikne do scény. Ale dúfal som márne, lebo pred pár dňami som mal príležitosť zhliadnuť demo podporujúce tento fenomén hier. Ale nie len 3dfx, ale aj P100, potom P133, potom P166, potom zas P200 a MMX a priamo úmerne s týmto výkonom klesá aj kvalita dem, príp. kvality naozaj dobrých coderov a v spleti brutálnych strojov sa akosi strácaju, a to ma naozaj dosť neteší. Viete. niekto povie, že načo sa obmedzovať, ale v tom je práve niekedy pes zakopaný. Finta je v tom, že je umenie urobiť dobré demo na pomalom stroji pomocou využitia všemožných fínt a trikov, na ktoré divák pri zhliadnutí onej práce ani nepríde. Vymyslieť tie triky, to je umenie. Ako tamtú a hentú scénu urýchliť? Niečo predpočítať? Niečo animovať? Celý algoritmus preprogramovať na rýchlejší? To je vec. A nie tie lame reči štýlu "šak na party aj tak bude Pentium 200 MMx a 3dfx ... tak prečo to robiť rýchlejšie, aj keby sa to dalo?" druhá vec je tá, kam spejeme týmto postupným zvyšovaním hardwaru? Ja si myslím, že asi najskôr do záhuby. Mám taký dojem, že sa asi prejde späť na Amigu a C64 a neviem čo ešte, kvôli zachovaniu vlastnej podstaty scény. Pretože jak to tak vidím, za chvíľu budú na PC scéne demá typu televíznej reklamy, klipu či filmu. Všetko brutálne renderované 3d scény, počítané v reálnom čase a v rozlišení 4000x3000. Pri tejto predstave vám poviem, že to si radšej zapnem televízor už dnes a nemusím čakať 5 alebo neviem koľko rokov, kým sa k tomu postupne doplazíme. Ja si myslím, že demá by nemali stratiť svoju počítačovosť a malo by byť vidieť, že áno, toto je naozaj dobrý príklad počítačového umenia. Myslím, že sa to však nedá zmeniť, jedine že by sa vývoj zastavil a to by museli prísť zase komouši a to sa dúfam už v živote nestane, lebo by sme prišli o veľa ďalších príjemných vecí a to by bola veľká škoda. |
Stynger /
Peon plachy@alpha.euba.sk |
[umag main] |